BMW variklio aušinimo sistemos dalių diagnostika ir keitimas savo rankomis

Kai BMW variklis pradeda kaisti labiau nei įprastai, arba šaldymo skysčio lygis nuolat krinta, tikėtina, kad atėjo laikas susipažinti su aušinimo sistemos diagnostika. Nors iš pirmo žvilgsnio tai gali atrodyti sudėtinga, tiesą sakant, daugelį problemų galima išspręsti savo rankomis, turėdamas tinkamus įrankius ir šiek tiek kantrybės.

Per savo automechaniko karjerą esu matęs ne vieną BMW savininką, kuris bijojo pats liesti aušinimo sistemą, manydamas, kad tai kažkas neįtikėtinai sudėtingo. Realybė tokia – BMW aušinimo sistema, nors ir turi savo ypatumų, yra gana logiška ir suprantama, jei žinai, ką ieškoti.

Kaip atpažinti aušinimo sistemos problemas

Pirmieji požymiai, kad kažkas negerai su aušinimo sistema, dažniausiai pasireiškia pamažu. Galbūt pastebėsite, kad temperatūros rodyklė pakyla šiek tiek aukščiau nei įprastai, arba po automobilio pastatymo pastebėsite šaldymo skysčio pėdsakų. Kartais tai gali būti ir saldžiai kvepiantis garas iš po gaubto.

Vienas iš patikimiausių būdų nustatyti problemą – stebėti automobilio elgesį skirtingomis sąlygomis. Jei variklis kaista tik stovint spūstyse, bet normaliai atvėsta važiuojant greitkeliu, greičiausiai problema su ventiliatoriumi. Jei temperatūra kyla nuolat, nepriklausomai nuo važiavimo sąlygų, reikės ieškoti giliau.

Ką tikrinti pirmiausia:

  • Šaldymo skysčio lygį išplėtimo bakelyje
  • Ar nėra matomų nuotėkių po automobiliu
  • Ventiliatoriaus veikimą (ar sukasi įjungus kondicionierių)
  • Šaldymo skysčio spalvą – jei tamsus ar rūdys, reikia keisti

Termostato diagnostika ir keitimas

Termostatas – tai viena iš dažniausiai gendančių aušinimo sistemos dalių BMW automobiliuose. Ypač tai paveiks senesnius modelius, kur termostatas gali „užstrigti” uždaroje padėtyje, sukeldamas variklio perkaitimą.

Termostato gedimą galima nustatyti gana paprastai. Užveskite šaltą variklį ir palaukite, kol jis įšils. Jei apatinis radiatorius žarna lieka šalta net ir varikliui pasiekus darbo temperatūrą, termostatas greičiausiai neatsidaro. Priešingu atveju, jei variklis per ilgai šyla arba temperatūra svyruoja, termostatas gali būti „užstrigęs” atidarytoje padėtyje.

Termostato keitimas BMW automobiliuose nėra itin sudėtingas, bet reikalauja šiek tiek kantrybės. Pirmiausia reikės nuleisti šaldymo skystį – geriausia tai daryti per radiatorius kranelius arba apatinę žarną. Svarbu: niekada nedarykite šio darbo su karštu varikliu!

Dažniausiai termostatas BMW automobiliuose yra korpuse, kuris tvirtinamas prie variklio bloko. Nuėmę seną termostatą, būtinai išvalykite tvirtinimo paviršius ir pakeiskite tarpiklius. Naują termostatą montuokite tiksliai tokia pat padėtimi, kaip buvo senas.

Vandens siurblio problemos ir sprendimas

Vandens siurblys BMW varikliuose paprastai yra gana patikimas, bet kai jis sugenda, tai dažniausiai atsitinka staiga ir dramatiškai. Klasikiniai vandens siurblio gedimo požymiai – šaldymo skysčio nutekėjimas iš siurblio ašies srities ir neįprastas ūžesys ar girgždėjimas iš variklio priekio.

Vandens siurblio būklę galima patikrinti keliais būdais. Pirmiausia, šaltam varikliui veikiant, pabandykite pajudinti siurblio škriemulį – jei juntate laisvę arba girdite girgždėjimą, greičiausiai siurblys jau „miršta”. Taip pat stebėkite, ar nėra šaldymo skysčio pėdsakų aplink siurblį.

Vandens siurblio keitimas – tai jau rimtesnis darbas, kuris BMW automobiliuose dažnai reikalauja nuimti ventiliatorių, kartais net ir radiatorių. Prieš pradėdami darbą, būtinai nusipirkite naują termostatą ir visus reikalingus tarpiklius – jau keičiant siurblį, protinga atnaujinti ir kitas susijusias dalis.

Svarbus niuansas – daugelyje BMW modelių vandens siurblys yra varomas paskirstymo diržo, todėl jo keitimas gali sutapti su diržo keitimo laiku. Tai faktiškai ekonomiška, nes darbo valandos sutampa.

Radiatorius ir jo priežiūra

BMW radiatoriai paprastai yra gana tvirti, bet jie turi vieną silpną vietą – plastikinės dalys. Ypač tai paveiks išplėtimo bakelius ir radiatorius šoninius rezervuarus, kurie laikui bėgant gali trūkti.

Radiatorius būklę galima įvertinti vizualiai. Ieškokite korozijos pėdsakų, ypač tarp aliuminio šerdies ir plastikinių dalių. Jei pastebėsite baltas arba žalsvas nuosėdas, tai rodo, kad šaldymo skystis reaguoja su metalu, o tai gali reikšti, kad sistema nėra tinkamai prižiūrima.

Radiatorius plovimas – tai procedūra, kurią turėtų atlikti kiekvienas BMW savininkas bent kartą per dvejus metus. Naudokite specialų radiatorius ploviklį, bet niekada nenaudokite agresyvių chemikalų. Geriausia procedūra:

  1. Nuleiskite seną šaldymo skystį
  2. Užpilkite ploviklio ir vandens mišinį
  3. Leiskite varikliui padirbėti 15-20 minučių
  4. Nuleiskite ploviklį ir praplaukite švariu vandeniu
  5. Užpilkite naują šaldymo skystį

Ventiliatorių sistemos tikrinimas

BMW automobiliuose ventiliatoriai yra valdomi elektroniniu būdu, ir jų gedimas gali sukelti rimtų problemų, ypač mieste stovint spūstyse. Dažniausiai gedimas paveiks ne patį ventiliatorių, o jo valdymo relę arba temperatūros daviklį.

Ventiliatorių veikimą galima patikrinti labai paprastai – įjunkite kondicionierių. Jei ventiliatoriai nesukasi, problema akivaizdi. Bet kartais ventiliatoriai veikia su kondicionieriumi, bet neįsijungia, kai variklis kaista. Tokiu atveju problema greičiausiai su temperatūros davikliu arba valdymo bloku.

Prieš keisdami ventiliatorių, patikrinkite saugiklius ir relės. BMW automobiliuose ventiliatorių relės dažnai yra variklio skyriuje, specialiame relių bloke. Saugiklių ir relių tikrinimas gali sutaupyti daug laiko ir pinigų.

Jei reikia keisti patį ventiliatorių, tai paprastai nesudėtingas darbas. Dažniausiai ventiliatorius yra tvirtinamas keliomis varžtais prie radiatorius, ir jo keitimas užtrunka apie valandą laiko.

Šaldymo skysčio pasirinkimas ir keitimas

BMW rekomenduoja naudoti tik originalų šaldymo skystį arba jo ekvivalentus. Tai nėra tik marketingo triukas – BMW varikliuose yra daug aliuminio dalių, kurios reikalauja specialių apsauginių priedų šaldymo skyste.

Niekada nemaišykite skirtingų tipų šaldymo skysčių. Jei nežinote, koks skystis buvo naudojamas anksčiau, geriausia visiškai išplauti sistemą ir užpilti naują. Dažniausiai BMW automobiliuose naudojamas ilgalaikis šaldymo skystis (Long Life), kuris teoriškai turėtų tarnauti iki 4 metų arba 200,000 km.

Šaldymo skysčio keitimo procedūra:

  • Nuleiskite seną skystį per radiatorius kranelį
  • Nuimkite apatinę radiatorius žarną papildomam nuleidimui
  • Praplaukite sistemą švariu vandeniu
  • Užpilkite naują šaldymo skystį per išplėtimo bakelį
  • Paleiskite variklį ir leiskite jam įšilti, papildydami skystį
  • Patikrinkite, ar nėra oro burbulų sistemoje

Oro išleidimas iš sistemos – kritiškai svarbus žingsnis

Viena iš dažniausių klaidų, kurią daro žmonės, keisdami šaldymo skystį savo rankomis – nepilnas oro išleidimas iš sistemos. BMW aušinimo sistemos yra gana sudėtingos, su daug vingių ir aukštų taškų, kur gali likti oro.

Oro buvimas sistemoje gali sukelti lokalų perkaitimą, netolygų šildymą salone, o blogiausiu atveju – variklio gedimą. Todėl oro išleidimas yra ne mažiau svarbus nei pats šaldymo skysčio keitimas.

Profesionalus oro išleidimo būdas reikalauja specialaus įrankio, bet namuose galima naudoti ir paprastesnį metodą. Pakelkite automobilio priekį (kad radiatorius būtų aukščiausias taškas), nuimkite išplėtimo bakelio dangtelį ir leiskite varikliui dirbti, kol iš bakelio nebeišeis oro burbulai.

Svarbu: šį darbą darykite atsargiai – šaldymo skystis gali būti labai karštas. Naudokite pirštines ir apsauginius akinius.

Kada kreiptis į specialistus ir kaip sutaupyti

Nors daugelį aušinimo sistemos darbų galima atlikti savo rankomis, yra situacijų, kai geriau kreiptis į specialistus. Jei problema paveiks variklio bloko tarpiklius, cilindro galvutės deformacijas arba sudėtingus elektronikos gedimus, savadarbė gali kainuoti brangiau nei profesionalus remontas.

Bet net ir kreipdamiesi į servisą, galite sutaupyti. Pirmiausia, atlikite pradinę diagnostiką patys – tai padės tiksliau suformuluoti problemą ir išvengti nereikalingų tyrimų. Antra, jei žinote, kad reikės keisti kelias dalis (pvz., termostatą ir vandens siurblį), paprašykite atlikti darbus vienu metu.

Dalių pirkimas taip pat gali sutaupyti nemažai pinigų. BMW originalios dalys yra brangios, bet rinkoje yra daug kokybiškai alternatyvų. Febi, Mahle, Gates – tai patikimi gamintojai, kurių dalys dažnai yra identiškos originalioms, bet kainuoja perpus pigiau.

Dar vienas sutaupymo būdas – dalių užsakymas internetu. Dažnai tos pačios dalys internete kainuoja 30-50% pigiau nei vietiniuose parduotuvėse. Tik būkite atsargūs su labai pigiais pasiūlymais – kartais geriau mokėti šiek tiek daugiau už patikimą kokybę.

Galiausiai, investicija į gerus įrankius atsipirks ilgalaikėje perspektyvoje. Kokybiškas galvučių komplektas, momentų raktas ir šaldymo sistemos spaudimo tikrinimo įrankis leis jums atlikti daugumą darbų patiems ir sutaupyti tūkstančius eurų per automobilio eksploatavimo laiką.

Aušinimo sistemos priežiūra – tai ne vienkartinis darbas, o nuolatinis procesas. Reguliariai tikrinkite šaldymo skysčio lygį, stebėkite temperatūros rodykles ir neignoruokite pirmųjų problemų požymių. Taip jūsų BMW tarnauja ilgai ir patikimai, o jūs išvengsite brangių remontų ir neplanuotų gedimų kelyje.

Daugiau

Televizorių technologijų raida kas laukia 2026?

Belaidžių ausinių TOP 10 nuo biudžetinių iki premium klasės